Wij zijn D66 Vijfheerenlanden

Zoals u waarschijnlijk weet zijn wij ontstaan uit de afdelingen Leerdam en Vianen en is nu ook Zederik ons werkgebied.

Wij zijn een lokale partij en een landelijke achterban

U kent D66 vaak als een landelijke partij. De landelijke partijen hebben lokale afdelingen en dat is D66 Vijfheerenlanden. Wij hebben raadsleden in de huidige gemeente Vianen, we zitten in de oppositie van de huidige gemeente Leerdam. We hebben één fractie voor alle kernen en we hebben één bestuur. We zijn diep geworteld in de lokale samenwerking en zijn vertegenwoordigd in vele lokale overlegstructuren.

Het voordeel van een lokale partij die ook landelijk actief is, is dat er een professionele organisatie achter ons staat. Het moderne landelijk bureau van D66 heeft veel ondersteuningscapaciteit en natuurlijk de input tot de landelijke politiek. Een partij die uitsluitend lokaal opereert zal vaak het wiel opnieuw moeten uitvinden.

Klik op onderstaand menu voor informatie over onze kandidaten, onze speerpunten en ons verkiezingsprogramma: