Verkiezingsprogramma 2018-2022

Op 3 oktober 2018 lanceerde D66 Vijfheerenlanden haar  verkiezingsprogramma. Het programma, dat de titel Groen Realistisch Ambitieus! kreeg, bevat alle punten die voor D66 belangrijk zijn voor de periode na de verkiezingen van 21 november 2018.

Lijsttrekker Christa Hendriksen: “Ik ben er trots op dat ik als lijsttrekker dit verkiezingsprogramma mag uitdragen. Met dit programma kunnen we laten zien dat wij het historisch en landschappelijk karakter van Vijfheerenlanden koesteren en dat wij tegelijkertijd niet willen blijven hangen in het verleden. Wij willen vooruit en dan vooral samen met de inwoners van Vijfheerenlanden.”

D66 zet met het programma in op het bewaren van het groene, historische karakter van Vijfheerenlanden. Daartoe worden zogenaamde groene keuzes eerder gestimuleerd dan opgelegd. Dat de gemeente zelf groene keuzes maakt is dan vanzelfsprekend. Ook heeft D66 veel aandacht voor cultuur en erfgoed, omdat zij daar kansen ziet voor meer bedrijvigheid waarbij bovendien het gevoel van saamhorigheid kan worden versterkt. Hendriksen: “Of het nu gaat over onderwijs, zorg of het beleid voor de kernen, wij geloven in samen doen. Als gemeente moet je durven vertrouwen op professionals, mensen die met het beleid te maken hebben en inwoners van dorpen of wijken. Je moet beleid niet van bovenaf opleggen, maar steeds in gesprek zijn met iedereen die er mee te maken krijgt. Dat zijn immers de mensen voor wie je het doet.”

Naast de plannen voor de komende jaren bevat het programma ook voorbeelden van dingen die D66 de afgelopen vier jaar in Vianen heeft bereikt. Want D66 heeft als oppositiepartij toch enkele grote wapenfeiten op haar naam staan. Zo heeft D66 de openheid en transparantie van het bestuur met succes verdedigd en zich ook succesvol ingezet voor het in gebruik nemen van de waterkrachtcentrale in Hagestein.

Hoofdpunten van het programma:

• Groen, realistisch en ambitieus!
  • Natuur, duurzaamheid en recreatie
  • Kunst, cultuur en erfgoed
  • Wonen en werken
  • Onderwijs en zorg
  • Overheid en lokale voorzieningen
  • Groot denken, lokaal doen

Lees onze op dit programma gebaseerde standpunten. En reageer als u dat wenst.
Het volledige programma van D66 Vijfheerenlanden is hier als PDF te downloaden, maar u kunt het ook online lezen.

We hebben een speciale verkiezingspagina ingericht waar onze kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen zich presenteren en u meer informatie kunt lezen.

Om dit alles te ondersteunen en u verder te informeren hebben wij een kanaal op YouTube geopend waar onze lijsttrekker en het campagneteam regelmatig een vlog plaatst. De eerste vlogs van lijsttrekker Christa Hendriksen en campagneleider Jaap Breur zijn reeds geplaatst. Natuurlijk hebben we meer sociale media waar u ons kunt volgen en kunt reageren.

Gepubliceerd op 02-10-2018 - Laatst gewijzigd op 09-11-2018