zondag 4 november 2018

Tweede Kamerleden op bezoek in Vianen om de vrijheid van winkeltijden op zondag te bepleiten

D66 is reeds vele jaren dé partij in Vianen die voor de vrijheid van winkeltijden pleit. Natuurlijk is dat opgenomen in ons verkiezingsprogramma: https://vijfheerenlanden.d66.nl/standpunt-over/zondagopenstelling/

Steeds stuitten wij op verzet van de andere partijen in de gemeenteraad van Vianen, onze voorstellen werden verworpen. Dit staat echter haaks op de wensen van veel ondernemers en inwoners. Zij willen ZELF kunnen bepalen of de winkels open of dicht gaan.

U vindt ons deze campagnedagen daarom vaak bij de betreffende winkels die hebben aangegeven graag op zondag open te willen. Vanmiddag waren Tweede Kamerleden namens D66 Jan Paternotte en Matthijs Sienot in Vianen om samen met ons de vrijheid te bepleiten wanneer ondernemers en winkeliers hun bedrijf open mogen houden. Dit leeft echt, wij spraken ook mensen van buiten Vianen die gezellig aan het winkelen waren. Sommige mensen wilden alleen op D66 stemmen als wij VOOR de opening van de winkels op alle zondagen zijn, natuurlijk als die winkeliers en andere ondernemers dat zelf ook willen….. Wij gaan er voor!

Vlnr: Christa Hendriksen, Matthijs Sienot, Jan Paternotte, Arie de Groot. ​

Jan Peternotte en Matthijs Sienot.

In gesprek met het winkelende publiek.

Wonen en werken

De gemeente Vijfheerenlanden wordt rap grijzer. Tussen 2015 en 2025 verdubbelt het aantal 65-plussers. Jongeren hebben daarentegen de neiging weg te trekken. D66 Vijfheerenlanden wil dat onze jongeren altijd als starter een geschikte woning kunnen vinden en dat onze ouderen nooit de gemeente hoeven te verlaten omdat er te weinig geschikte woningen zijn. Wanneer we de problemen van een vergrijzende samenleving voor willen zijn, zullen we de jeugd aan Vijfheerenlanden moeten binden. Ook bereikbaar onderwijs en een toegankelijke banenmarkt zijn daarvoor van essentieel belang. en dat onze ouderen nooit de gemeente hoeven te verlaten omdat er te weinig geschikte woningen zijn. Wanneer we de problemen van een vergrijzende samenleving voor willen zijn, zullen we de jeugd aan Vijfheerenlanden moeten binden. Ook bereikbaar onderwijs en een toegankelijke banenmarkt zijn daarvoor van essentieel belang.