maandag 8 december 2014

Hoogleraar staatsrecht over situatie in Vianen

Prof. mr. dr. Douwe Jan Elzinga, hoogleraar staatsrecht aan de Rijks Universiteit van Groningen, stelt vast dat de burgemeester van Vianen Wim Groeneweg (CDA) een grote fout begaat door het raadslid Harry van Tilburg structureel uit te nodigen bij vergaderingen van het College. Het Dualisme is hiermee in het geding!

Lees via onderstaande link het interview met deze hoogleraar (die overigens als voorzitter van de staatscommissie Dualisme en lokale democratie de wet Dualisering Gemeentebestuur mede heeft vormgegeven) over de constructie in Vianen: www.binnenlandsbestuur.nl

Een verslag van de vergadering zelf kunt u lezen in dezelfde editie van het Binnenlands Bestuur. Journalist John bijl heeft als Mysery Burger de vergadering bijgewoond en beschrijft zijn bevindingen in het artikel “PRAGMATISME VERSUS DUALISME

Zie in deze context ook de bijdrage van D66 fractie voorzitter Christa Hendriksen tijdens de evaluatie van de gewraakte bestuursconstructie.